Leta i den här bloggen

tisdag 28 april 2009

Ride of Hope

Idag satte jag min lilla feta kropp på motionscykeln i gillestugan. Insåg att jag ungefär klarade att cykla 14 km/h i en halvtimme. Insåg att jag inte rört mig alls på över två år. Insåg att jag har drygt 30 kilos övervikt och att jag numera faktiskt är närmare fyrtioårsdagen än trettioårsdagen.



I början av augusti går "Ride of hope" En cykeltur genom halva Sverige i nio etapper, till förmån för barncancerfonden. De har en långsam grupp som kommer att hålla ungefär 22 km/h. (ungefär dubbelt så snabbt som jag cyklar idag) Den enda etapp som man angett avstånd på är Lund-Halmstad cirka 160 km, men jag gissar att sträckorna är ganska lika avståndsmässigt.

Hade en reklambanner för detta här ovanför, men den tycks ha försvunnit? Länken funkar ialla fall.

Fick för mig att kanske våga försöka en etapp. Jag behöver bara cykla dubbelt så snabbt 20 gånger längre än idag. Undrar om det är möjligt att åstadkomma på fyra månader? Någon mer som är sugen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.