Leta i den här bloggen

söndag 22 mars 2009

Kommande sjukhusvecka

Det här är litet vad jag har sett på T och som gör mig orolig.
Jag vet inte om man kan säga att han är blek. Det är mer en genomskinlighet tillsammans med en litet plågad intensitet i blicken.

Det tillsammans med en ökad trötthet och grinighet (och tester som närmar sig)har fått mig litet i spinn.

Just nu tycker jag att han känns piggare, mer uppenbart infekterad av något, men gladare och aktivare.

Hur som helst lär det väl visa sig, veckan som kommer är full av sjukhusaktiviter. På torsdag får vi vanlig blodstatus och den säger egentligen det mesta om hur det är just nu. På fredag är det crista, mer exakta svar från den droppar väl in under en tvåveckorsperiod ungefär. Den säger mer om framtiden. Åt vilket håll går MRDn, chimerismen (donator dna/ mottagar dna)?

Kanske får vi lyckan att träffa kuratorn som, utan att meddela oss, sket i vår förra inbokade tid för en dryg månad sedan också?

Annars är jag ganska lycklig. Jag har hittat drömjobbet. Ett som jag verkligen vill ha och som jag skulle göra ett bra jobb på och trivas med. Problemet är att det bara är ett halvtidsvik. Vi skulle få mycket mindre pengar och jag kanske blir arbetslös med A-kassa på halvtid nästa år? Sambon säger, att det inte går. Sen har jag ju inte ens sökt jobbet! Men glädjande att hitta något som känns så bra i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.