Leta i den här bloggen

tisdag 30 juni 2009

Vilse i Tensta

Idag fick jag den ljusa iden att cykla till jobbet. Det är 2,5 mil. Kan väl inte vara någon match tänkte jag glatt.
Hitta.se har en sida där man kan mäta hur lång tid det tar att cykla och en timme skulle det ta.
Turen börjar med att jag upptäcker att pakethållaren på cykeln är borta. Ja, ja Packar om och binder en väska i styrstången. Hittar inte cykelnyckeln, men vadå, cykeln kan jag väl ställa in på jobbet. Så sätter jag min lilla feta kropp på cykeln och kuskar iväg. Efter cirka 1 km upptäcker jag att jag tappat vattenflaskan, men en timme ska man väl klara sig utan vatten..Det var då på morgonen cirka 28 grader ute. Sen cyklar jag, cyklar vilse, vänder, hamnar fel igen, kommer till andra sidan stan vänder cyklar om... Om och om igen. För den som kan Stockholm kan jag säga att jag bor ungefär vid Huddinge sjukhus, jobbar i Sollentuna och kom till Bromma, Minneberg. St:Görans sjukhus, Solna, Sundbyberg, Stora Ursvik, Tensta, Rinkeby, Kista centrum. Var framme på jobbet efter tre och en halv timme. Törstig!

Med barnen är det rätt bra. . Vi ska ju inte in igen förrän oktober. Det är både rätt skönt och käns som alldeles för lång tid utan kontroller..

Nä nu ska jag sova i soffan framför "Allsång på Skansen."

1 kommentar:

  1. Ja vad säger man? Ta med karta, kompass och pannlampa nästa gång:).

    Kram Trixie

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.