Leta i den här bloggen

fredag 12 juni 2009

Tillbaks hemma

Äntligen hemma från sjukhuset igen. För vår del är vi glada, samtidigt som Regines blogg var ett slag i magen i morse. Denna förb... sjukdom!

Eftersom det inte fanns så mycket att säga om T och resultaten, hann vi småprata en liten stund. Jag försökte fiska litet om Vidaza, men fick inte fram så mycket. Sen fiskade jag om svininfluensan, tillhör ett barn som T, med hans behandlingshistoria någon särskild riskgrupp? Det trodde han inte, ialla fall inte på grund av behandlingen, sen drabbar nya influensor ofta yngre hårdare, men det är ju en annan sak.


Och så måste jag få citera proffessorns uttalande om MRD:

"MRD är som ett signalement på en rånare... 'Han var cirka 1,80 och av utlänskt ursprung'... Risken att polisen griper fel person är ganska stor."

Blodstatus idag 1 år och 4 månader efter BMT 2 är helt normal för en 4 åring.


Hb 126

Reticolocyter 28

Trombocyter 278

Totalvita 9,2

NG(neutrofila) 2,3

EG 0,4

BG >0,1

Lymfocyter 5,7

Monocyter 0,8


Sen fick vi det slutgiltiga svaret om MRD från den 26 mars.

Diagnosis: Bone marrow with normal blast cell count and a potential MRD-clone of 0,09%. Increased amount of pre-B-cells. No signs of clonality.

(vet inte varför de skriver på engelska, men jag är väldigt glad över resultatet i alla fall).


1 kommentar:

  1. Det är ju helt fantastiskt vilka fina värden han har!!! Hurra säger jag bara!!! Ett litet underbarn är vad han är!
    Jag glädjs med er!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.