Leta i den här bloggen

fredag 15 maj 2009

Bloggfanan


Den här veckan har jag nog varit rätt nära att hala ned bloggfanan. Jag startade den här bloggen för att kanske kunna ge andra stöd. Förra helgen blev jag påmind om att det inte går att ge det stöd som man allra helst skulle vilja. Att det jag vill inte har någon betydelse i det stora hela.


Sen är det inte riktigt underbart att vara tillbaks i vardagslunken. Klockan 05.30 till 20.00 går livet i ett.


Det är faktiskt den enda fördelen vi haft av cancern. Vi har haft tid att verkligen vara med varandra.


Trodde kanske att jobbet skulle göra att jag inte hann att oroa mig, men oron har en sällsynt förmåga att krypa in när man minst anar det. Som vanligt nojar jag över att T är blek. Och alldeles nyss påpekade sambon att han börjat blöda näsblod rätt ofta. En sån tanke räcker fortfarande för att förstöra en hel helg. Tankarna åker fram och tillbaks. -"Litet näsblod har väl alla barn? Och att han är blek beror säkert på att vi skyddar honom från solen" -"Å andra sidan har han inte blödit näsblod innan han blev sjuk. Och läpparna ser litet genomskinliga ut. Han har ju faktiskt haft låga reticolocyter två mätningar i rad. Så far tankarna in absurdum, som i en tennismatch.

2 kommentarer:

  1. Hallå
    T har också blödit näsblod, var inne och kollade blodvärdena i dag pga detta. Värdena var toppen...
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Din blogg hjelper meg utrolig. Det at T er kreftfri hjelper meg utrolig til å håpe på at jeg en gang kan bli det også. Jeg har jo akkurat det samme som han hadde. Feil på monosomi 7.

    Det er sikkert ingenting galt med T. Alle kan vel blø neseblod, og det er jo vanlig at ting er i ulage en stund etter transplantasjonen. Sikkert ingenting! :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.