Leta i den här bloggen

tisdag 21 juni 2011

En bitter eftersmak

På pendeln på väg hem sitter jag några platser ifrån en kille. Han ser ut att vara i sextonårsåldern, kanske är han äldre?
Han ringer från sin mobil och för någon form av samtal. Det går inte att komma ifrån att höra vad han säger.

-Men vad heter han då?
.....
-Kom igen då, jag bryr mig inte.
...........
-Har du legat med honom?
................
-Du är fan inte helt sann, hur kan du bete dig så?
.............
-Du vet vad du är?
..........
-Vad heter han då?
................
-Kom igen du kan bara säga förnamnet.
............
-Fan vad du är äcklig!
...................
-Hur kan du ligga med någon, det är, … Du vet vad du är

-Vad heter han , bara förnamnet. – då gissar jag, heter han Tomas?
.................
-Vadå jag bryr mig inte, jag har också en ny tjej, jag förstår bara inte hur du kan bete dig så.
..............
-Jag ringde inte dig, jag kanske slog fel nummer.
..............
-Jag kanske skulle ringa min nya tjej.
....................
-Hon kanske har samma namn med samma bokstav som du, vi skulle ses på Slussen. Jag ringde fel.
...................
-Vadå varför jag ringde upp igen, jag kan bara inte tro att du ligger med någon sådär när det precis är slut med din kille som värsta ….
..................
-Vadå har du legat med han, din date eller?
.......................
-Jag är glad att det är slut, jag har velat säga det länge du är jävligt cynisk och beter dig som ….
..............
-Nej jag var trött på dig, jag ville göra slut, förresten låg jag med en annan tjej tre veckor innan du gjorde slut.
.................
Har du legat med han, vad heter han?
...........
-Jag ska sprida ut inför alla att du är en…
.............
-Vadå, det är du som behöver hjälp.
.................
Linda du är en du vet jag ska banka in det i alla.
...............
Blanda inte in din morsa, då ska jag spöa dig så du ångrar att du någonsin gjort det…
............
Det är du som är sjuk
................
Jag ska banka in det i alla Linda jag lovar du kommer inte kunna gå ut.
Du är så vidrig…

Osv ..osv, yada yada yada killen går in i värre och värre cirkelresonemang, han blir mer och mer hotfull och desperat.

Någonstans i andra änden sitter en tonårstjej som heter Linda. En tjej som gjort det bästa hon någonsin gjort genom att dumpa den här killen. En tjej som blir hotad och stalkad (för inte var han på väg mot Slussen och hade ringt fel inte, då åkte han väldigt fel väg).

Linda. En tjej vars föräldrar inte vet vad hon går igenom ensam just nu.

Linda, sannolikheten att du någonsin läser det här på en blogg om barncancer är väl minimal, men stå på dig. Du har gjort det enda rätta. Du är värd att inte bli behandlad på det här sättet. Det han gör mot dig är olagligt. Spela in hans samtal. Polisanmäl hot och trakasserier. Argumentera inte mot honom, lägg på när han ringer byt mobilnummer. Tala med någon som är vuxen, får du inte hjälp så tala med någon annan. Gå inte och bär det här ensam! Snälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.