Leta i den här bloggen

tisdag 27 april 2010

Saker jag ska göra imorgon

Jag vet inte varför jag är så stressad och på sett och vis rätt deprimerad just nu.

Skjuter allt på framtiden. Saker jag varje dag flyttar till morgondagen:
Hålla kontakten med gamla vänner. Svara på mail, skriva ned ett antal synpunkter för jobbet, skriva här i bloggen, svara på meddelanden på Facebook, betala mina räkningar och sortera post och papper, städa, börja om med ett hälsosamt liv, bli mer social i största allmänhet, ta tag i mina konflikter och mycket mer. Men inte idag, det blir för stressigt, är nog bättre imorgon?

T hostar, snorar och är hes och har väl gjort det hela våren mer eller mindre, men han verkar rätt pigg. Däremot hänger han inte med. Börjar upptäcka att han kommit efter sina jämnåriga, springer inte lika fort,blir mer andfådd, vågar inte lika mycket, är en bra bit klenare. Och han är ledsen för det!

Den tragiskaste var när H blev arg för att T inte skickade ketchupflaskan.
-"Det är inte det att jag inte vill, bara att jag har för korta armar."

Annars är jag en arg mamma. Igår skulle jag och Max på ett möte, mormor passade. Halvvägs in i mötet ringer mormor förtvivlat.

Pojkarna har gåt ut i trädgården, trots att det är läggdags, klätt av sig nakna förutom jacka och stumpor. Satt på slangen ute med högsta effekt och sprutat på varann och sig själva.. vägrat stänga av, vägrat komma in. H har tagit kranen till slangen och säger till mormor - Ha ha, jag har den och du hinner inte fånga den, nu kastar jag bort den så ingen kan hitta den igen! Jag låter nog som en vek person, men vad gör man?

2 kommentarer:

  1. Men lille plutt då, inte kul att inte hänga med. Fast T är en tuffing och jag är helt säker på att han kommer att kompensera sig med sin inre styrka när den fysiska inte räcker till.

    Styrkekram /Trixie

    SvaraRadera
  2. Eller så kan du göra som jag! Planera jättemycket och inte orka något... Undrar vad som är smartare? Hoppas du får kraften tillbaka!
    Kram.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.