Leta i den här bloggen

torsdag 19 augusti 2010

Kalasproblem

Är småbekymrad. Det hann inte gå många dagar i skolan innan det klassiska problemet dök upp.

Sex barn kom från Ts dagisavdelning till samma klass, tre pojkar och tre flickor. Det har känts som en bra grupp. Under inskolningen har jag uppfattat tre av förälraparen tacka ja till ett kalas hos en av flickorna.

T är såvitt jag vet inte bjuden, kanske är han ensam om det bland de här sex? Eller har vi missat något? Har det blivit något missförstånd?

Vi har alltid bjudit hela gruppen på kalas och någonstans käns det som att man brukar bjuda dem man själv varit på kalas hos?

Nu vet inte T något om detta utan är glad över och trivs i skolan. Det är jag som går runt och morrar för mig själv.

Nåja vad är väl en bal på slottet...

3 kommentarer:

  1. Min första tanke är att föräldrarna valt att bjuda bara flickorna. Kan det vara så? Det verkar inte vara helt ovanligt med flick och pojkkalas. Trist och tråkigt och synd för de pojkar och flickor som leker över könsgränserna.

    SvaraRadera
  2. Eller så är det så enkelt som att barnet har fått "tilldelat" ett visst antal som får bjudas. Kanske föräldrarna inte orkar ha för många ungar på kalas. *bedömning efter mitt eget tänk om barnkalas*

    SvaraRadera
  3. Att ens barn inte blir bjuden på kalas hugger i moderhjärtat.. För min son tog det nästan 2 år innan han fick komma på sitt första kalas i skolan. När han började 6-års så kände han ingen i klassen. Jag tror inte att han själv tänkte på det men jag mådde illa när man hörde de andra barnen prata om "killpartyt" etc som han inte var bjuden på.. Sen förstår man ju att alla vill/kan inte bjuda alla helt enkelt men det förstår inte moderhjärtat.. Eva

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.