Leta i den här bloggen

torsdag 17 december 2009

Feber

T fick 40 graders feber i tisdags natt. Jag tycker det är så svårt det där när man ska söka vård och inte. Det där med direkt till sjukhuset vid 38,5 är ju kopplat till ett blodkroppsvärde (neutrofila <0,5). Det är svårt att låta bli att tänka tanken att jag ju inte vet vad han har för neutrofila just nu, även om jag inte har någon anledning alls att tro att de ska vara utanför referens.

Sen är det detta med att man ska vara mer försiktig när man genomgått en BMT och T har genomgått två. Å andra sidan känns Huddinge rätt kallsinniga till infektioner när immunhämmande är utsatt och det gått en tid. Sen att släpa barn till akutmottagningar på natten, det är ingen höjdare för någon inblandad Vi stannade hemma och febern är ändå borta nu.

själv klättrar jag på väggarna. Snorig, insnöad, ensam hemma med ett sjukt barn och ett friskt. Max tar min hemmavistelse som en möjlighet att jobba 13-14 timmar per dag. Min tonårsdotter är lika svår att få se som järven på Skansen. Katten har sprungit bort igen. H är som nidbilden av en 6 åring (lilla tonåren)och T är sjuk och gnällig. Saknar faktiskt jobbet en del redan.

3 kommentarer:

  1. Tänk att det kanske funnits en tid då du längtat efter precis det du går igenom nu...;)
    Fast på något sätt är din vardag lite jobbigare än en vanlig dag med diaréer på CAST. Eller tänker jag helt fel? Det är jobbigt på så olika sätt, men sexåringar kan var hur jobbiga som helst och febergnäll kan göra att man går i bitar. Cancer tar man med ett annat lugn hur sjukt det än låter.
    Jag tänkte förresten på dig och Max när jag skrev mailet till Daniel. Eller snarare, jag kände mig lite som Max. Tänkte att jag frågade frågor han skulle vilja veta.
    Nästa gång vi åker till Huddinge skulle jag önska att det fanns tid för oss att träffas.
    Ha det gott och jag hoppas ni är friska till jul.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Nej Anna där har du fel. Det här är drömtillvaron jämfört med en dag på Cast! Drömtillvaron jämfört med allt uppe i cancerlivet.! Utan tvekan, men litet gnäll kan jag alltid pressa fram på något sätt ;)

    Gällande Max har du rätt. Vilka bra frågor sa han spontant.
    Hoppas du får bra svar! Och ännu mer hoppas jag att Gustav mår bättre och bättre!

    Hör av dig när ni är nere nästa gång. Om ni är på tremånaderskoller, borde vi nästan vara på sjukhuset tillsammans. Om B 76 kommer ihåg oss borde det var dags för vå tvåårskoll då ungefär och årskontrollerna brukar dra iväg på nästan en vecka. Annars finns vi ju rätt nära ändå.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Min tonårsdotter är lika svår att få se som järven på skansen. Tack snälla Anna för dagens GAPSKRATT. Som jag känner igen mig där.

    (håller ögonen öppna efter katten).

    Kram Trixie

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.