Leta i den här bloggen

lördag 31 oktober 2009

Montesumas hämd



För några dagar sedan önskade jag att någon annan i familjen skulle insjukna, för är det smittsamt så beror det ju inte på något hos T.

Jag får skratta nu då. H kräks kaskader och jag var helt säker på att jag fått " den klassiska Svinisen" i tordags. Nu har jag nog mest någon variant av "Montesumas hämnd" Därav tystnaden

T beslöt sig i torsdags för att han inte ville bo kvar hemma i det här "pöltråkiga" hemmet. Och eftersom han inte är vaccinerad och jag låg med ont i kroppen frossa och 39 i feber fick han åka hem till sin mormor. Han har tydligen inte visat några som helst tecken på att vilja komma hem.

En märklig sak som visar sig igen nu är att T ofta numera inte blir sjukare än andra vid kraftiga infektioner, tvärtom. Symptom är ganska diffusa, men långdragna för honom. Egentligen är det väl kanske logiskt. Immunförsvaret är det som ger sjukdomssymptomen. Ett sämre immunförsvar = mindre sympton, men längre tid att få bukt med infektioner. Däremot när han var riktigt sjuk så slog infektioner väldigt hårt och det blev BIVA för ganska vanliga infektioner. Märkligt.

3 kommentarer:

  1. Missförstå mig rätt nu.. Skönt att det inte verkar vara någon fara med "T". Hoppas att ni alla snart mår bra igen. :)

    SvaraRadera
  2. Hej. Tack för bra länkar. Sitter här och läser bloggar för jag vaknade upp och kunde inte somna igen. Jag är mamma till en 21-åring med cancer. Jag tycker du med flera t ex Evelinas föräldrar skriver så bra.
    Tack för länkarna. Jag kollade min dotters behandling där t ex.
    Ville bara säga Tack. Hoppas allt går bra. Återkommer och kikar igen. Vi lär oss.
    Så bra du skrev om alla känslor med att du vet för mycket om cancer och att man blir ovän med alla.Trött på alla frågor etc.
    Gunvor
    Jag borde skriva lite på min dotter Charlottes blogg på södras Barncancersida men känner inte för det i natt!!!Hjärnan funger ej. Känner sådan oro om läget om ett år och denna speciella helg. Det är www.charlottetjejen.blogg.se eller något liknande...

    SvaraRadera
  3. Gott att höra, eller hur man nu ska uttrycka sig. Förkylningar och magåkommor av vanligt slag är ju nog så jobbigt, men jag blir ändå glad av att höra att T mår bättre. Krya på er allihopa! Kramar! // Anna

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.