Leta i den här bloggen

lördag 14 maj 2011

Kan det vänta till efter lucia?

Jag fick ett brev från min husläkare (gällande mig) som gjorde mig aningens bekymrad.



Så nu har jag börjat skriva en lista med frågor.

Vad är det egentligen han har på granisen?

Har han utsatt granisen för något därför att jag fastade? Bör jag sluta med det?

Får jag inte äta / eller bör jag äta, bara inte frukost, om jag vill prova på granisen?

Kan jag avvakta med den fram till efter lucia någon gång, tänker att det kanske är trevligare att prova på den litet närmare jul?

Så vitt jag förstår det tycker han att de har det fint på labratoriet, men varför berättar han det för mig?

Mysteriet tätnar. Om han har sänt liknande brev till andra patienter kan det bli svårt att komma fram på telefontiden.
Nå inte för att jag känner mig bättre fysiskt, men psykiskt mår jag betydligt bättre efter hans brev.

3 kommentarer:

  1. Kan komplettera med att jag valde att tolka brevet som att vissa prover inte var helt bra och därför skulle göras om fastande. Och att det bara var att gå upp för remissen fanns på Lab. Det var fel tolkning!
    Det fanns ingen remiss. Doktorn kom inte ihåg vare sig mig eller brevet. Så vad han egentligen ville lär jag aldrig få veta. Hoppas det inte var något allvarligt..

    SvaraRadera
  2. Gode tid. Det känns i ärlighetens namn rätt skönt att vi inte går på samma vårdcentral du och jag. Fast vem vet kanske finns hans bror, kusin eller rent av mamma på min? *ghaaaa*

    (P skrattade gott)Trixie

    SvaraRadera
  3. Ha, ha! Du har en härlig självdistans i många av dina inlägg. Lycka till med granisen.

    Jag har läst din blogg en längre tid och glädjs med familjen att det har gått så bra med er älskade son/bror.

    Anna K

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.