Leta i den här bloggen

måndag 9 maj 2011

Att älska sin nästa

Håller på att stressa ihjäl mig. Hinner inget klart på jobbet. Får lämna allt i en röra
för att hinna till pendeln som i bästa fall tar mig till barnens skola innan
kvällsförvaringen sätter in. Älskade barn som har så långa dagar och så
mycket i bagaget. T som fortarande hostar illa. Och H som har svårt när
något blir oförutsett. Samvetet gör mig fnoskig. Jag räcker inte till någonstans.

Så springer jag sen och stressad mot pendeln som jag precis ska hinna med, men
möts av de avstigande från motgående tåg. De väller fram som zoombies;en mur av kött. När tågdörrarna
slår igen framför näsan på mig vänder sig en tjej om och Skrattar. Och just idag, just nu
kan jag förståvarför det är svårt att älska sin nästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.