Leta i den här bloggen

söndag 17 oktober 2010

Bowlingkalas och oöverlagda handlingar

I veckan har T fyllt 6 år. Så igår hade vi ett stort bowlingkalas för hela klassen. Han har missat så många kalas, det är så osannolikt att han kan fira detta kalas så det får lov att kosta.

Riktigt kul, ändå fast ett tips är att se till att de som man betalar för kalaset har en bra tidsplan. Kan nu iefterhand tala om att det inte tar 1 timme och 45 minuter för 22 sexåringar att äta en hamburgare och en pinnglass! Det var ungefär 1 timme och 40 minuter för mycket tid. Och sen var kravet att de skulle stanna i ett litet kalt rum resterande 1,5 timme.
Jag skulle kunna söka jobb på världens mest hårdbevakade fängelse efter gårdagen. Inga problem!

Barnen och T verkade nöjda på slutet i alla fall. Och det var ju någonstans huvudsaken

Själv har jag min vana trogen , efter lång tid av att inte göra någonting, kastat mig på en hel massa oöverlagda handlingar. Kanske har jag nu gjort det dummaste i någonsin i hela mitt liv? I bland blir jag så trött på mig själv! Kanske vågar jag berätta om det också någon gång i framtiden.

2 kommentarer:

  1. Oj, vad jag blir nyfiken! Vad är det för oöverlagt du håller på med?
    Och grattis till T! Gustav och Klara fick ha var sitt stort kalas och det var nog det värsta jag gjort. Aldrig mer! Om Hugo ska ha kalas får Johan fixa, jag gömmer mig då.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Det är så dumt Anna. Jag skäms!!!
    ---------------------------------
    Fast känslan efter ett stort kalas, när man slår sig ned med ett glas rött och vet att nu är det långt till nästa gång, den är rätt skön.
    Skönt också att vara på lokal, det enda idiotiska var att de hade turnering och ville inte att barnen skulle röra sig utanför "ätrummet" Förvånande nog var inte 22 sexåringar med på att sitta still där och vänta i 1,5 timme??

    Kramar Anna(tittade just på era bilder. Underbart. Det värmde i hjärtat att ni fick komma iväg!)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.