Leta i den här bloggen

fredag 21 maj 2010

Hemma på vår gård står en gammal..

Nåja en begagnad bil som vi tänkt sälja eftersom jag inte vågar köra längre.

Killarna brukar sitta och leka i bilen, låtsas att de kör till olika platser, som en slags lekstuga.

Igår var det underbara 26 c ute och jag tyckte att pojkarna kunde leka med vattenslangen i trädgården.

När de varit tysta en stund letar jag efter dem och hittar dem genom att följa vattenslangarna. De sitter i baksätet på bilen med slangarna, med vattnet på i full effekt. Bilen har på kort tid förvandlats till en pool med tak.. Och försäljningen lär bara vara att glömma.

Den här typen av händelser har en tendens att inträffa flera gånger per dag och de inträffar alltid där H är. Så många ideer och ett sånt ointresse av att kontrollera med andra om idèn är god eller dålig.

Under tiden som jag skrivit dessa rader har H hunnit:Kavla soffan full av blå lera. Hällt ut lgeot i en hög fylld med soffkuddar samt kläder, ur våra byrålådor. Klippt sönder en kartbok och spridit papperssmulorna över hela golvet.


På vardagarna när dagarna dessutom innehåller tre timmars pendlande, tjafs på jobbet. Tjafs med stressad sambo, tjafs med tonårsdotter. Den aldrig sinande oron för T. Den mer och mer påtagliga oron för H (vad kommer det sig att det alltid blir så här ioch kommer jag att räcka till), då finns ingen ork för att blogga, ingen ork för att höra av mig till er därute. Helgerna, är stressande i sig för där ska allt som bara skjutits på framtiden hinnas med. Allt från räkningartill att umgås och att ladda för den kommande veckan. Det funkar inte riktigt, även om jag ändå är lyckligt lottad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.