Leta i den här bloggen

torsdag 4 mars 2010

Skyddat nummer

Så ringde äntligen dr Britt. Tyvärr fick hon bara tag i Max som satt i möte och han är en anings dålig på att ställa om sig för att ta in ny information.

Hursomhelst som jag förstår det så såg det bra ut morfologiskt. Man har inte heller hittat några celler med monosomi 7 (och det är bra).
Man har tydligen inte lyckats få någon enda träff på chimerismen i blodet(tappat provröret i golvet måhända), eller om Ts celler var ej påvisbara, Max förstod inte riktigt.

De olika cellerna i benmärgen (chimerismen) var ungefär som förut om jag förstått det rätt(i de fall man lyckats få träff, provet var misslyckat både på CD33 myeloiska och CD19 b-lymfocyter om jag tolkat det Max mumlade fram riktigt.

MRDn verkar ha stigit från 0,09% till att ligga på mindre än 1%

Om det beror på att provet är sämre och resultatet därför blivit grövre, eller om det rör litet på sig där inne är svårt att säga.

Kanske är det så att dr Britt inte ville oroa oss(mig) genom att inte vara så exakt och då blir det ofta litet rörigt.

Det troligaste är nog ändå att provet är dåligt taget eller dåligt hanterat och därför ger ett grövre resultat. Kan ibland bli trött för i princip varje crista är det en ny ST läkare som gör den. Och visst måste de få träna, men måste de träna på mitt barn varje gång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.