Leta i den här bloggen

lördag 14 november 2009

Ett fall för Louise



Foto stock.xhing
I måndags tittade jag på "Ett fall för Louise" Det handlade om en trettonårig flicka vars lillebror hade cancer. Flickan och hela familjen var väldigt öppna, kloka och resonerande. Det var väldigt intressant och klart värt att se, men jag kan ändå inte låta bli att undra vart det hedeliga "Bullenkonceptet" tagit vägen? "(Bullenkoncept"= "Flickan i filmen har ingenting med den verkliga historien att göra)"
Hur kan en terapeut som hävdar att hon står på barnens sida ställa upp på att hänga ut utsatta barn och deras föräldrar i tv? Tar hon något proffesionellt ansvar för vad som händer sen? Nåja, en klok och modig familj var det. Och intressant. Men terapeuten har förhoppningsvis bränt sina seriösa broar för all framtid.

2 kommentarer:

  1. Jag ska titta på programmet på nätet men jag håller med dig om att bullen-konceptet är att föredra. Jag har tänkt på det även i dessa supernanny-program. Att hänga ut sig själv är en sak men barnen?
    Och för att inte tala om ensam mamma söker? Hur kan man utsätta sina barn för att vara med i ett sådant förnedringsprogram?
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Jah har sett programmet nu. Det var tufft men samtidigt fint. Tårarana rann på mig. En underbar familj.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.