Leta i den här bloggen

fredag 31 december 2010

Blåmärksnoja

Det gamla året slutar med litet välbekant oro.

T är betydligt blekare och grinigare än H. Så i morse när han klev upp ser jag fullt av mörka blåmärken över benen på honom.

Vill undersöka dem närmare, klver upp och frågar oroligt T vad han gjort?

Han vrålar

-"Åhhh Meee, Dom ska du bara skita i!"

Han går in på rummet smäller igen dörren så putsen ryker och kommer ut en minut senare fullt påklädd. Han är inte intresserad av att analysera möjliga sjukdomstecken.

Han ska gå ut och bygga en igloo åt sin farmor som dog långt innan han föddes.

H blir förtvivlad över detta. Han har redan hunnit skriva ett schema över dagen, där igloobyggande inte ingår.

Innan något mer kan hända idag måste han skriva ett nytt schema suckar han.

P min stora flicka håller sig hos sin pojkvän, besviken över att jag backade undan när hon var hemma med en mastodontförkylning i julhelgen. Nu har jag dåligt samvete

De har lämnat mig funderande över året som varit och det som ska komma alla tre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.